امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3204
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 20 نوامبر 2023 - 16:43 | 97 بازدید | ارسال توسط :

دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کسب سود از دانشجویان نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه هزینه تحصیل یک دانشجو در این مرکز به طور متوسط ۱۲ میلیون تومان است گفت: این دانشگاه به دنبال کسب سود از دانشجویان نیست و تلاش دارد بخشی از هزینه های دانشگاه را از طریق حضور در فعالیتهای صنعتی و علمی کسب کند. آرش رنجبران در […]

دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کسب سود از دانشجویان نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه هزینه تحصیل یک دانشجو در این مرکز به طور متوسط ۱۲ میلیون تومان است گفت: این دانشگاه به دنبال کسب سود از دانشجویان نیست و تلاش دارد بخشی از هزینه های دانشگاه را از طریق حضور در فعالیتهای صنعتی و علمی کسب کند.

آرش رنجبران در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با تاکید بر توسعه فعالیتهای دانشگاه در سال جاری اظهار کرد:از ایجاد دانشکده‌های هوش مصنوعی، صنعت ساختمان، انرژی، ساخت و تولید و صنایع وابسته، تعلیم و تربیت، هنر و رسانه و دانشکده جامعه و حکمرانی در این مجموعه طی سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دانشگاه آزاد تبریز ۲۳آبان ماه سال ۱۳۶۱ به عنوان نهالی کاشته شد و امروز به عنوان یک درخت تنومند با بیش از ۴۰۰واحد دانشگاهی و با یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۶۴ دانشجو به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و استان یکی از پر افتخارترین مجموعه‌های علمی کشور بوده و شبکه علمی دانشگاه آزاد استان با ۳۵ واحد و مرکز که یکی از آن‌ها واحد مستقل علوم پزشکی و بیمارستان فوق تخصصی امام سجاد (ع) بوده که یک مجموعه کامل آموزشی است.

رنجبران با بیان این‌که خانواده‌ها برای فرزندانشان به دنبال مدرک نبوده است بلکه تضمین آینده‌ی آن‌ها را خواستار هستند، گفت: تعداد پذیرش دانشگاه آزاد نسبت به دو سال گذشته بیش از ۲۰درصد افزایش پیدا کرده که نشان از اعتماد و اقبال مردم از این دانشگاه است.

وی با بیان این‌که ۵۷ درصد دانشجویان این دانشگاه را بانوان و باقی را آقایان تشکیل می‌دهد، ادامه داد: تعداد دانشجویان این دانشگاه دوسال گذشته ۵۵ هزار دانشجو بود که امسال به ۶۰ هزار دانشجو افزایش پیدا کرده است و با اتمام انتخاب واحدها به ۶۲هزار دانشجو ارتقا پیدا می‌کند که با این تحوالات این دانشگاه در حال توسعه است.

وی از اخذ چهار رشته محل در مقطع دکتری در این دانشگاه خبر داد و افزود: امسال چهار رشته محل در مقطع دکتری که تخصیص رشته‌های تحصیلات تکمیلی فرایند پیچیده‌ای دارد، اخذ شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: ۴۷ رشته محل در مقطع کارشناسی و کاردانی و ۱۲رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد به این دانشگاه تخصیص پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه هزینه تحصیب یک دانشجو در این مرکز به طور متوسط ۱۲ میلیون تومان است گفت: این دانشگاه به دنبال کسب سود از دانشجویان نیست و تلاش دارد بخشی از هزینه های دانشگاه را از طریق حضور در فعالیتهای صنعتی و علمی کسب کند.

وی از رونمایی نخستین دستگاه کاملا رباتیک برای خط مونتاژ تراکتورسازی ساخته‌ی دانشجویان این دانشگاه در آذرماه سال‌جاری خبر داد.

رنجبران ادامه داد: تست این دستگاه چند روز گذشته با موفقیت در مجموعه تراکتورسازی انجام گرفت که از افتخارات این مجموعه محسوب می‌شود.

وی گفت: دانشگاه واحد آزاد سراب با ۱۴۹۸ دانشجو، ملکان با ۱۲۳۱، کلیبر با۱۰۳۰، اسکو با ۸۷۱ و صوفیان با ۷۲۹ دانشجو جزو پنج واحد پذیرش دانشجو هستند که سال‌های گذشته دارای مشکل جدی بودند.

رنجبران با بیان این‌که در حوزه پژوهشی اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: علاوه بر رباتیک خط مونتاژ تراکتورسازی، تولید مخازن کامپوزیت در دانشگاه شبستر نیز از دیگر فعالیت‌های حوزه پژوهشی است.

وی افزود: تولید جلبک اسپرولینا که از مواد غذایی استراتژیک است از چند سال قبل شروع شده و برنامه‌ی توسعه محوری را در پیش گرفته است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.