امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2935
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 06 اکتبر 2023 - 7:08 | 127 بازدید | ارسال توسط :

صادرات سیب اهر به کشورهای خارجی

مدیر اداره جهاد کشاورزی اهرگفت:علاوه بر تازه خوری محصولات باغی از جمله سیب  در زمینه صادرات و فرآوری محصولات باغی نیز فعال هستیم نجفی، مدیر اداره جهاد کشاورزی اهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه کشاورزی در این شهرستان جایگاه خاصی دارد،گفت: این شهرستان قطب باغداری است و ۸ هزار هکتار باغ داریم که […]

صادرات سیب اهر به کشورهای خارجی

مدیر اداره جهاد کشاورزی اهرگفت:علاوه بر تازه خوری محصولات باغی از جمله سیب  در زمینه صادرات و فرآوری محصولات باغی نیز فعال هستیم

نجفی، مدیر اداره جهاد کشاورزی اهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه کشاورزی در این شهرستان جایگاه خاصی دارد،گفت: این شهرستان قطب باغداری است و ۸ هزار هکتار باغ داریم که در سرما زدگی امسال خسارت زیادی متحمل شدند و درختان نارس شدند و میوه هایی که در کنار خیابان ریخته شده اند کیفیت خوبی ندارند.
نجفی خشکسالی و تگرگ را مشکل دیگر باغداری امسال اهر دانست و تصریح کرد: در مجموع ۵ بلایای طبیعی وارد شد که خسارت سنگینی حدود ۲ هزار میلیارد تومان در سال زارعی جاری متوجه کشاورزی اهر شده است.
وی تصریح کرد: بیمه بخش کشاورزی با بدقولی موجب سلب اعتماد شده و باتوجه به عدم پرداخت خسارت کشاورزان حتی قادر به خرید بذر هم نیستند.
نجفی یادآور شد: عدم حمایت بیمه موجب می‌شود که کشاورزان و باغداران دیگر مایل به بیمه محصولات خود هم نباشند وچالش به وجود آمده قابل قبول نیست.
مدیر جهاد کشاورزی اهر همچنین با بیان اینکه در اهر حدود۱۰۰ هزار نفر از طریق کشاورزی امرار معاش میکنند،تاکید کرد: کشاورزان در زمینه امنیت غذایی تلاش می‌کنند و هرگونه تغییر در شرایط جوی و منابع آبی معیشت منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی گفت : ۸۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی اهر است که حدود۸۰ هزار هکتار دیمی و ۴ هزار هکتار نیمه آبی است و متاسفانه امسال ۱۲ هزار تن گندم تولید شده است.
وی تولیدات باغی اهر را۳۰۰ هزار تن سالانه عنوان کرد و افزود: علاوه بر تازه خوری محصولات باغی در زمینه صادرات و فرآوری محصولات باغی نیز فعال هستیم اما متاسفانه در زمینه کارخانه های محصولات تبدیلی مشکلاتی داریم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.