امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3189
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 15 نوامبر 2023 - 23:46 | 105 بازدید | ارسال توسط :

مدیریت نامناسب فضای سبز تبریز

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های فضای سبز آذربایجان شرقی ضمن انتقاد از وضعیت فضای سبز تبریز گفت: اکنون اداره‌ی کل فضای سبز شهر تبریز در دست یک شرکت بوده و این شرکت صلاحیت لازم را ندارد. سید جمال سیدی، در نشست خبری با بیان این‌که حفظ و نگهداری فضای سبز تبریز در سال گذشته از طرف […]

مدیریت نامناسب فضای سبز تبریز

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های فضای سبز آذربایجان شرقی ضمن انتقاد از وضعیت فضای سبز تبریز گفت: اکنون اداره‌ی کل فضای سبز شهر تبریز در دست یک شرکت بوده و این شرکت صلاحیت لازم را ندارد.

سید جمال سیدی، در نشست خبری با بیان این‌که حفظ و نگهداری فضای سبز تبریز در سال گذشته از طرف شهرداری به بخش خصوصی واگذار شده بود، گفت: به عنوان یک پیمانکار، ۲۵ سال با شهرداری تبریز ارتباط کامل داشته‌ایم. طی این مدت دو بار قرار شد تا نگهداری فضای سبز به صورت امانی در قالب یک شرکت در شهرداری نگهداری شود اما هیچ یک به نتیجه مطلوب نرسید.

وی ادامه داد: آذرماه سال گذشته نیز استارت این قضیه زده شد و فضای سبز تبریز به یک شرکت با عوامل خود شهرداری واگذار شد.

وی با بیان این‌که این شرکت در مناقصه برنده شده بود، گفت: با توجه به ایراداتی که در این شرکت وجود دارد، از طرف انجمن صنفی مکاتبه کرده‌ایم اما متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد.

سیدی افزود: با ورود این شرکت در فضای سبز بالغ بر ۳۰۰ شرکت بخش خصوصی که مشتمل بر ۶۰۰ کارشناس بودند، بیکار شدند. مشکلات فضای سبز تبریز زمانی آغاز شد که شهرداری، نگهداری فضای سبز را از ۱۱۰ شرکت گرفت تا با یک شرکت اداره شود.

وی تصریح کرد: عدم اخذ گواهی از طرف انجمن صنفی فضای سبز یکی از دلایلی بود که باید از فعالیت این شرکت جلوگیری به عمل می‌آمد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان این‌که فضای سبز تبریز با قرارداد بالای ۶۵۰ میلیارد تومان در سال گذشته به این شرکت تعلق گرفت، اظهار کرد: اعضای هیات مدیره این شرکت، مدیران فعلی و بازنشستگان شهرداری و سازمان سیما منظر بوده که نشان می‌دهد حامیان این شرکت هستند.

رئیس انجمن صنفی فضای سبز آذربایجان شرقی با بیان این‌که این شرکت علارغم عنوانی که دارد، در کارهای خود اندیشه به خرج نمی‌دهد، گفت: با فعالیت این شرکت، هکتارها جنگل‌کاری به دلیل عدم نگهداری و آبیاری مناسب صدمه دیده و هزاران درخت که سالیان سال از بیت المال شهری و شهروندی برای آن سرمایه گذاری شده بود، قطع شدند و مستندات نشان می‌دهد که برخی از این درختان به فروش رسیدند.

وی با بیان این‌که شاید یکی از حامیان این شرکت، شهرداری تبریز باشد، خاطر نشان کرد: با اعلام تخلف این شرکت، نه تنها این قرارداد لغو و یا حذف نشد بلکه به یک نوع شروع تبلیغات برای انتخابات تبدیل شده که ممکن است نمایندگان مجلس هم در این موضوع دخیل باشند.

وی یادآور شد: حداقل کاری که باید برای این شرکت بعد از نابودی فضای سبز اتفاق می‌افتاد، جریمه کلان بود که اکنون شرکت در قبال فضای سبز به این بزرگی، جریمه‌ای در حد یک ناحیه شده است که قابل قبول نیست.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های فضای سبز استان نیز در ادامه با بیان این‌که برخی اقدامات فضای سبز به دلیل نبود امکانات و نیروی اجرایی به مشکل بر خورده است، گفت: اولین آیتم که باید دقیق اجرایی می‌شد، حذف شاخه‌های خشک به دلیل بیماری، آفت زدگی و … است.

عباس میرانی ادامه داد: آیتم بعدی نیز سرزنی چمن است که هر ماه سه نوبت باید هرس زنی ‌شود تا از خوابیدگی و پودر شدن آن جلوگیری شود اما به دلیل نبود نیروی غنی مختل شده است

وی، عدم سم پاشی درختان و نفوذ آفت به تنه‌ی درختان را از دیگر آیتم‌هایی عنوان کرد که چهره‌ی فضای سبز را نابود و در پی آن زندگی بشری را با مشکل مواجه کرده‌است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.