امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2737
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 26 آگوست 2023 - 19:16 | 127 بازدید | ارسال توسط :

مسیر گشایی برای توسعه پیاده راه سازی

اجرای طرح پیاده راه سازی در شهرهای بزرگ و مهم دنیا یکی از راهکارهای کاهش ترافیک در محدوده مرکزی شهر است در این طرح ها مرکز شهر به عنوان مرکزی تاریخی و فرهنگی حفظ می شود و در عوض مراکز پرمراجعه ای مانند ادارات به خارج از بافت مرکزی شهر منتقل شده و از تراکم […]

مسیر گشایی برای توسعه پیاده راه سازی

اجرای طرح پیاده راه سازی در شهرهای بزرگ و مهم دنیا یکی از راهکارهای کاهش ترافیک در محدوده مرکزی شهر است در این طرح ها مرکز شهر به عنوان مرکزی تاریخی و فرهنگی حفظ می شود و در عوض مراکز پرمراجعه ای مانند ادارات به خارج از بافت مرکزی شهر منتقل شده و از تراکم بافت مسکونی هم در مرکز شهر کاسته می شود.

اما در تبریز که اکثر مراجعات به مرکز شهر ختم می شود اجرای طرح پیاده راه ها به عامل فزاینده برای ترافیک مبدل شده و شهرداری برای جبران این ترافیک طرح های مسیر گشایی را با هزینه های بالای تملک املاک شهروندان اجرا می کند.

با توجه به اشتباه فاحش شهرداری تبریز در این زمینه به نظر می رسد ورود جدی شورای شهر و نظارت فرمانداری و مسئولان استانی برای ممانعت از تداوم این طرح ها ضروری است.

در همین راستا شهردار منطقه ۳ تبریز  اخیرا در حالی از اجرای سنگفرش بخشی از امتداد مسیر خیابان های شریعتی و ابوریحان تبریز خبر داده که در سالهای اخیر اجرای طرح های سنگفرش خیابانها علی رغم ظاهر زیبا به عاملی فزاینده در ترافیک شهری مبدل شده است چراکه شریانهای اصلی شهر که به مرکز تبریز منتهی می شود مسدود شده و تنها امکان تردد عابرین پیاده فراهم می شود.

طرح پیاده راه سازی در مرکز شهر و بافت تاریخی در حالی صورت می گیرد که شهرداری تبریز با صرف هزاران میلیارد تومان در همین بافت طرح های مسیر گشایی انجام می دهد.

در واقع شهرداری تبریز با اتلاف میلیاردها تومان بودجه بیت المال خیابانها را از یک طرف مسدود و خیابانهای دیگری را در همین محدوده ها ایجاد می کند.

به گفته اکبر پور خردمند  طول مسیر تقاطع ابوریحان تا تقاطع پاستور قدیم و همچنین طول مسیر خیابان شریعتی از تقاطع ۱۷ شهریور تا تقاطع صائب تبدیل به پیاده راه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طول مسیر ۳۲۰ متری و در عرض ۲۰ متر تقاطع ابوریحان تا تقاطع پاستور قدیم بعد از اتمام مراحل اداری اجرا خواهد شد، افزود: پیاده‌راه‌سازی خیابان شریعی از تقاطع ۱۷ شهریور تا تقاطع صائب به طول ۲۵۰ و با عرض گذر ۲۴ متر، مورد مطالعه ترافیکی قرار می‌گیرد.

در طرح مطالعاتی این دو پروژه تنها یک لاین برای تردد خودرو لحاظ شده است و شهروندان عزیز می توانند امتداد مسیر سنگفرش با کارکرد فضای شهری این دو خیابان مانند پیاده راه تربیت نیز بهره مند شوند.

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.