امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3041
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 17 اکتبر 2023 - 14:02 | 126 بازدید | ارسال توسط :

نمایشگاه رینوتکس مبتنی بر نیازهای روز برگزار می شود

   استاندار آذربایجان شرقی باتاکید بر کاربردی بودن نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، موسوم به رینوتکس گفت: این نمایشگاه از سال گذشته رویکردی کاربردی و مبتنی بر نیازهای روز را دنبال می کند. نشست هماهنگی یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی ورونمایی از پوستر این رویدادبا حضور استانداران آذربایجان شرقی و مسئولان […]

نمایشگاه رینوتکس مبتنی بر نیازهای روز برگزار می شود

 

 استاندار آذربایجان شرقی باتاکید بر کاربردی بودن نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، موسوم به رینوتکس گفت: این نمایشگاه از سال گذشته رویکردی کاربردی و مبتنی بر نیازهای روز را دنبال می کند.

نشست هماهنگی یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی ورونمایی از پوستر این رویدادبا حضور استانداران آذربایجان شرقی و مسئولان ارشد استانی برگزار شد.

عابدین خرم در این نشست گفت: افزایش سهم بخش خصوصی، شاه‌کلید برگزاری هر چه موفق‌تر نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، موسوم به رینوتکس ۲۰۲۳ است واز این رو بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید می کنیم و امسال سهم بخش خصوصی بیشتر از گذشته است

وی اضافه کرد: حوزه نوآوری و فناوری در هر دو بخش خصوصی و دولتی جایگاه تولید ثروت هستند و رهبر معظم انقلاب نیز با این نگاه در دو دهه اخیر بارها بر لزوم حمایت از نخبگان و نوآوران و شتاب گرفتن قطار این بخش تأکید داشته‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: از همین رونیز نخبگان ایرانی با حرکت جهادی در بخش‌های مختلف نوآورانه برای کشورمان افتخارآفرین بوده‌ وآذربایجان شرقی نیز با پیشینه طولانی در حوزه علم و دانش، پرافتخار بوده و وظیفه ما است که نگذاریم این چراغ پر نور رو به ضعف بگذارد.

خرّم گفت: روسای دانشگاه ها نیز باید با درک این واقعیت و موقعیت، به گونه ای برنامه ریزی و اقدام کنند که در حوزه نوآوری و فناوری نه تنها از دیگر استان ها عقب نمانیم، بلکه خدمت فرامنطقه ای نیز بدهیم.

وی با تشکر از  تلاش‌های گذشتگان در بنیان‌گذاری نمایشگاه ربع رشیدی گفت: از سال ۱۴۰۱ تصمیم گرفتیم که در اهداف و برنامه‌های برگزاری نمایشگاه تجدیدنظر اساسی کنیم و مأموریت جدیدی مبتنی بر نیازهای روز  برای آن تعریف کنیم چنانچه پارسال نمایشگاه ربع رشیدی وضعیت خوبی داشت و روح‌ جدیدی در کالبد آن دمیده شد که نمود بیرونی آن پذیرفته‌شدن نمایشگاه توسط وزارت علوم و معاون علمی ریاست‌جمهوری است.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: این نمایشگاه محلی برای پرش و جهش نوآوران و فناوران از طریق معرفی آنان و محصولاتشان به بازار و بازاریابی محصولاتشان باشد‌ ودستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و وزارت دفاع باید توجه جدی به برگزاری نمایشگاه داشته باشند، ضمن اینکه بعد ملی نمایشگاه نیز هر سال برجسته‌تر شود.

وی ادامه داد: سازمان برنامه‌ وبودجه و پارک علم و فناوری استان همه تلاششان را بکنند که یک ردیف بودجه ملی برای تثبیت و رشد نمایشگاه ربع رشیدی ایجاد شود و نیز امیدوارم این نمایشگاه مرکزی برای تجاری‌سازی محصولات و تولیدات فناوران و نوآوران کل ایران اسلامی باشد‌.

استاندار آذربایجان شرقی  در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش رسانه ها در انعکاس این رخداد و جلب همکاری متخصصان تصریح کرد: اصحاب رسانه از ارکان اصلی شکوفایی هر ساله نمایشگاه ربع رشیدی هستند و امسال نیز باید از نقش موثررسانه ها در این رخداد بزرگ استفاده شود.
فلاح مشاور عالی استاندار در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان نیز در این جلسه با اشاره به کلیات برگزاری یازدهمین نمایشگاه  رینوتکس گفت: این نمایشگاه  به­عنوان یکی از رویدادهای مهم کشور با تکیه بر تجارب ۱۰ سال فعالیت امسال با رویکردی مبتنی بر افزایش سهم بخش خصوصی برگزار میشود و بیش از ۶۰ درصد متعلق به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه این رخداد  در راستاي ارائه خدمات به نوآوران و فناوران و با استفاده  از پتانسیل­های زیست­بوم نوآوری و فناوری در سطوح منطقه­ای، ملی و فراملی عمل می کند، تاکید کرد: در این راستا دستگاه های اجرایی استان می توانند از ظرفیت این نمایشگاه برای ارتقای عملکردی خود وبهره گیری از تکنولوژیهای جدید استفاده کنند و برای هر دستگاه نیز فضای لازم در نظر گرفته شده است.

  وی خاطر نشان کرد:  این نمایشگاه درصدد است که اثرگذاری خود را در عرصه ایده­های نوآورانه،  خدمات و محصولات فناورانه و توسعه اقتصاد دانش­بنیان در سطح ملی  افزایش دهد و از این روهمکاری همه دستگاه ها الزامی است.

همچنین رضا کریملو مدیرعامل سازمان منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی نیز در این جلسه بااشاره به اهداف رینوتکس گفت: جذب و پرورش ایده­های نوآورانه کاربردی ،ایجاد بستری مناسب برای شبکه­سازی میان فناوران و بازیگران زیست­بوم نوآوری و فناوری کشور،کمک به تجاری­سازی فناوری وشناسایی و حمایت از فناوری­های برتر کشور و کمک به برندسازی آن­ها از اهداف این رخداد است.

وی شناسایی نیازهای فناورانه صنایع کشور و تلاش برای ارتقای فناوری آن­ها را از مهمترین اهداف این نمایشگاه برشمرد و گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌های استانی و ملی سازمان برای جذب حمایت‌های مادی و معنوی از رینوتکس از انتظاراتی است که از مدیران استانی برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه داریم. همچنین در پایان این نشست از پوستر رینوتکس و رینوفست ۲۰۲۳ با حضور استاندار آذربایجان شرقی رونمایی شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.